Na počátku bylo slovo

A to slovo dalo základ lidské komunikaci. A od komunikace lidské už nebylo daleko ke sdělování informací a určení cest, jak, kam a ke komu se mají tyto informace dostat, tedy ke komunikaci marketingové. Aspoň tak to vidím já - Martina Nešporová. Svou zálibu a posedlost v televizních reklamách jsem přeměnila ve studium marketingu a obchodu na vysoké škole v Ostravě, které jsem pak uplatnila v praxi při tvorbě marketingových strategií i obchodní komunikaci s klienty doma i v zahraničí.

Zaměřuji se zejména na tvorbu reklamních textů a odborných článků ale poskytuji i celkové poradenství v oblasti marketingu. K podrobnějšímu určení, zadání zakázky i poznání dané problematiky se za vámi ráda rozjedu do každého koutu České republiky. V současné době pracuji také pro grafické studio Pixelhouse s.r.o. Tvořím tak nejen webové texty s důrazem na SEO, zajišťuji jejich aktuálnost a korekturu, ale dokáži také zprostředkovat kompletní tvorbu webových stránek, e-shopu včetně návrhu kompletní marketingovou komunikace a podpory.

S nadšenímpro každé slovo...

S nadšením
pro každé slovo...

...se zaměřuji na tvorbu propagačních textů bez omezení oboru či tématu. Ráda poradím i v ostatních oblastech marketingové komunikace.

“S mottem každé slovo je pro mne výzvou se těším na každou novou zakázku a setkání s klientem. ”

Copywriting

Copywriting

Obsahové SEO

Obsahové SEO

Marketing sociálních sítí

Marketing sociálních sítí

Tvorba tiskových materiálů

Tvorba tiskových materiálů

Facebook a Instagram

Facebook a Instagram

Korektura textů

Korektura textů

Když potřebujete napsat dobrý reklamní text, spravovat Facebook nebo třeba vytvořit poutavou tiskovou zprávu...

Copywriting Martina Nešporová

zavolejte mi hned

Jsou zcela určitě dva důležité atributy, které by vašim webovým stránkám neměly chybět – mimo kvalitní a aktuální obsah je to především responzivita stránek, tj. přizpůsobení designu a obsahu pro aktivní používání na mobilních zařízeních.

„Velký bratr“ Google totiž vše sleduje... Svědčí o tom i fakt, že tato celosvětová špička ve vyhledávání spustila od loňského podzimu samostatný mobilní index, tzv. Mobil First Indexing, jenž je čistě zaměřen na vyhledávání pro tato malá přenosná zařízení. Jednoduše to znamená, že nejsou-li vaše webové stránky vystavěny tak, aby byly „mobily friendly“ tedy jejich zobrazení není upraveno pro pohodlné prohlížení na menších rozlišení displejů mobilu, nemáte šanci vy ani obsah vašeho webu být viděn.

Jste přívětiví pro mobil vašich zákazníků?

Pokud si bez ohledu na vašeho správce/tvůrce webu chcete odpovědět na otázku, zda jste tzv. přívětiví pro mobil nebo ne, proveďte následující test. Otevřete jednoduše vaše webové stránky na mobilu. Co vidíte? Musíte na displeji nesmyslně zoomovat, zmenšovat, přejíždět, abyste rozklikli nějakou položku menu? Nebo se jednoduše váš původní obsah přirozeně zmenší a rozčlení na pohodlně čtení od shora dolů a máte možnost volit z bočního vyskakovacího a volitelného menu? Odpověděli jste na první otázku jednoznačné až lehce nervózní ano? Tak vám mohu zaručit, že toto není webové prostředí přátelské pro mobil návštěvníků vašich stránek.

Příklad nemobilní/neresponzivní verze webových stránek

nemobilniWeb1   nemobilniWeb2

Příklad mobilní/responzivní verze webových stránek

mobilniWeb1 mobilniWeb2

Test responzivity webu můžete lehce provést i přímo na svém PC. Stačí zúžit stávající rozlišení obrazovky do velikosti displeje mobilu a uvidíte, jestli se obsah postupně přizpůsobuje zmenšenému prostoru.

Jednoznačné jsou i názory SEO odborníků: „Už v současnosti je optimalizace webu pro mobilní zařízení jedním z klíčových prvků pro dobrou pozici ve vyhledávání. Tímto krokem budou neoptimalizované weby odsunuty na druhou kolej a každý, kdo to myslí s on-line marketingem vážně, musí tento krok Googlu reflektovat,“ soudí SEO specialista agentury Omnicom Media Group Michal Šroubek. [citováno z mediaguru.cz]

I další data mluví o tom, že web ve spojitosti s mobilním zobrazením není radno podceňovat. Loňský rok byl rekordní co do nákupů na webu s přístupem přes mobilní zařízení. Číslo mobilních nákupů již překonala hodnotu 37 %. Ředitel portálu Heureka.cz Tomáš Braverman uvedl pro mediar.cz: „Častou překážkou pro mobilní nákupy bývá pro zákazníky nemožnost nebo složitost nákupu na daném e-shopu, který není na mobilní zařízení přizpůsoben. Od loňska na tom však české e-shopy velmi zapracovaly – podíl těch, které jsou už mobilně ‚přívětivé‘ vzrostl na více než třetinu (37 %). Meziročně je to významný růst a ruku v ruce s tímto trendem poroste také celkový obrat mobilních nákupů.“

Ať už váš web má nebo nemá e-shop, mobilní přívětivost v obsluze vašeho webu je základem a často stejně jako obsluha v restauraci rozhodujícím faktorem, zda a kolik váš „host“ utratí a jestli se do „restaurace“ vrátí.