Martina bloguje

Články a rozhovory nejen pro blog shopsys

Spotřebitel vs. umělá inteligence – kdo bude rozhodovat o nákupu?

Zní to možná jako otázka z filmu Návrat do budoucnosti, ale tato budoucnost je velmi blízká. Marketingoví odborníci i obchodníci by se reálně měli připravit na novou skupinu zákazníků. Tou budou osobní virtuální asistenti (VPA).

Ve vaší komunikační strategii a marketingové komunikaci tak jako obchodníci budete muset předvídat nejen „tradiční lidské“ spotřebitelské chování, ale i to, které bude dáno tzv. umělou inteligencí zařízení a jejich algoritmů, na kterých tyto zařízení fungují. A o jakéže to umělé inteligenci mluvíme? Taková zařízení nazýváme Virtual Personal Assistant (dále jen VPA) neboli osobní virtuální asistent.

Nákupy s VPA

Osobní virtuální asistent – jednoduše si jej můžete představit jako pokročilou Siri, kterou do svých telefonů zakomponovala společnost Apple, funguje na principu algoritmu. Tyto algoritmy dokáží zpracovávat velké množství dat a podle chování svého uživatele/spotřebitele pro něj vybrat tu nejlepší nabídku. VPA by měl brát v úvahu i změnu spotřebitelského chování. Např. přeorientuje-li se zákazník na nákup bio produktů, bude mu jeho virtuální asistent doporučovat produkty označené a testované jako bio, ať již potraviny, tak i např. drogistické zboží ale i oblečení.

Pokračování na shopsys.cz